Manekiny – dowiedz się o nich więcej

Czy przyglądałeś się kiedyś manekinowi? Choć manekiny przyciągają nasz wzrok, często skupia się on na ubraniu, zamiast na samej sylwetce. Oczywiście taki był zamysł producentów – w końcu podstawową rolą manekinów jest prezentacja odzieży. Mimo to warto czasem zwrócić na nie uwagę, ponieważ ich różnorodność zadziwia.

Jakie wyróżniamy rodzaje manekinów?

Chociaż manekiny służą głównie do promocji asortymentu, od lat stanowią inspirację dla artystów. Nie bez powodu znajdziemy je w wielu galeriach sztuki. Ludzie pokochali je na tyle, że chętnie wykorzystują niektóre warianty jako dekorację. Nie zapominajmy też o doskonale znanych manekinach krawieckich – to właśnie na nich pracują najznamienitsi projektanci mody. Jednak jako konsumenci najczęściej spotykamy się z manekinami sklepowymi. Wśród nich można wyróżnić modele naturalne, jak i abstrakcyjne. Manekiny abstrakcyjne nie mają wyraźnych cech ludzkich, czyli brakuje im włosów, rysów twarzy, uwidocznionych oczu, nosów i ust. Z kolei manekiny naturalne starają się imitować ludzkie ciało. Producenci ostatnio korzystają z nich coraz rzadziej, ponieważ mogą sugerować, że dany element garderoby pasuje tylko do określonego typu urody. Zwrócić uwagę należy również na płeć i rozmiar manekinów. Manekiny są w końcu po to, by ułatwić nam zakupy, prezentując towar. Każdy z nas jest inny, dlatego też w sklepach natrafimy zarówno na standardowe modele, jak i plus size czy ciążowe.

Manekiny – jak dobrać model do asortymentu?

Manekiny odgrywają kluczową rolę w sprzedaży. Właśnie dlatego to takie ważne, by były odpowiednio dopasowane do asortymentu. Producenci tacy jak https://sklep.moremannequins.pl/ oferują różne warianty manekinów, więc nie powinno być problemu z wyborem. Przede wszystkim należy zastanowić się, czy potrzebujemy manekina całopostaciowego. Czasem bowiem wystarczy sam tors lub ekspozytor. W luksusowych butikach lepiej sprawdzają się manekiny abstrakcyjne, zaś w lumpeksach często wystarczające okazują się same torsy lub modele headless. Do sklepów sportowych warto wybrać wariant w pozycji dynamicznej, zaś do salonu ślubnego – w statycznej.